אנחנו מקימים חברת לובי למען הציבור הרחב – כולכם מוזמנים להצטרף

  • עדכון: מצאנו לוביסטית! הכירו את לינור דויטש
  • הנושא הראשון שנבחר בקרב התורמים למיזם, הוא קידום השקיפות
  • מוזמנים לעקוב אחר לובי 99 בפייסבוק

״הלוביסטים של הציבור הרחב הם חברי הכנסת״ – המשפט הזה נשמע מעולה, אבל לרוב הוא נשאר על הנייר; שימו לב עם מי נפגשים דרך קבע לא מעט מחברי הכנסת והשרים: טייקונים ומקורבים, קבלני קולות ופרקליטי צמרת. כשהנבחרים שלנו מארחים בבתיהם ובמשרדיהם בעיקר אותם, אין פלא שאחר כך הרגולציה הולכת לקראתם. חלקם פשוט לא מכירים ולא מתעניינים בחיים שלנו.

בעולם מתוקן, חברי הכנסת הם הלוביסטים שלנו. העולם שלנו מקולקל, וכדי לשנות את זה, אולי כדאי לנסות לשחק גם בכללים שלהם.Knesset

אז החלטנו להקים חברת לובי שתפעל בכנסת למען העם. אנחנו הולכים לממן לוביסט מקצועי, אכזרי ומיומן – אחד עם קשרים וידע פרלמנטארי מעמיק, שהלב שלו במקום הנכון ובראשו נעוץ אך ורק האינטרס הציבורי הרחב. ואנחנו צריכים כמה שיותר אנשים כדי לשכור אותו, וכדי שתעזרו לנו להחליט בכל פעם לאן לכוון אותו, ובמה הוא צריך לעסוק.

מבחינתי זה מיזם משלים ל׳מאה ימים של שקיפות׳. בשעה שנראה את מחיר האפילה מחוץ למשכן, הלוביסט ישתמש בכליו המקצועיים כדי לקדם חוקי שקיפות בכנסת עצמה.

תכננתי לחכות להשלמת ׳מאה ימים׳ לפני ייסוד מיזם זה, אבל חברים איכותיים ומסורים משני צדי המפה הפוליטית התכוונו לקדם פרויקט זהה בעצמם – והתאחדנו. במהרה הסתבר שהצמא הציבורי לכך אכן קיים: בשיתוף פעולה חוצה מגזרים ובסיוע נהדר של אישים כמו גיא רולניק, עמית סגל, עמרי נחמיאס, אמילי מואטי, אורלי וילנאי ופרופ׳ ירון זליכה – גייסנו כ-60 אלף שקלים תוך פחות משבוע.

כך נראה שלב סינון נושאי העל שנשלח לתורמים. נחשו למה הצבעתי?
כך נראה שלב סינון נושאי העל שנשלח לתורמים באוגוסט 2015. נחשו למה הצבעתי?

אבל לאנשים שונים יש רצונות מגוונים

זה נכון. ועדיין יש המון נושאים ש-99% מהציבור תומך בהם – מחקיקת חוקי שקיפות דרך שיפור התחבורה הציבורית וכלה בהגברת התחרות בענף הבנקים. התאגדנו דרך ׳לובי 99׳ כדי שלראשונה יהיה לוביסט גם לקבוצת אנשים שמה שמחבר ביניהם הוא לא אינטרס צר כזה או אחר, אלא דווקא האינטרס הרחב.

אנחנו רוצים לשכור לוביסט מקצועי ומקושר שיוודא שמנגנון קבלת ההחלטות משרת את אלה שאת קולם נשבעו הח״כים לייצג – אלו שלא יכולים להבטיח ג׳ובים וארוחות גורמה, אבל משלמים מסים ומקיימים את הארץ שלנו.

כל המשקיעים יהיו בעלי זכות בחירה של מה הוא ׳האינטרס הרחב׳ הזה. יש כבר 1084 כאלו. הצוות המייסד הוא כ-35 אנשים מדהימים ומדהימות מכל הקשת הפוליטית והאזרחית.

נקבל דיווחים שוטפים מהלוביסט: מה עשה, עם מי נפגש, אילו דיונים בכנסת יזם וכיוצא בזה. ככל הניתן נפרסם את הדוחות האלו (יכול להיות שמהלכים שעדיין מתבשלים נפרסם בעיכוב קל). מדי שבוע נבחן את הנושאים בהם עוסק הלוביסט – האם חלה התקדמות או שעדיף להתפקס בנושאים אחרים. אדגיש שמדובר בפיילוט לחמישה חודשים, פיילוט שאין לו מקום במדינה דמוקרטית אמיתית בה לכל האזרחים יש גישה שווה לשלטון.

10345825_1076611979034875_8130133339442758822_n

1 thoughts on “אנחנו מקימים חברת לובי למען הציבור הרחב – כולכם מוזמנים להצטרף

Add yours

  1. אני מבקשת לכתוב לכם מה זה שווה כל החןקים שמעבירים בכנסת אם בתי המשפט לא מקימים.חןק שהוא ברזל נכשל כל הטענות ולא רק בגלל שמשהו אטעה שופט.והוא לא יכול לתן. ואני אחרי 35 שנות נישואין אסבול עד סוף ימי. לגבי חוק חלוקה בפנסיה בגירושין חוק החדש. בגלל טעות לא שחי

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Up ↑

לגלות עוד מהאתר תומר אביטל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

לגלות עוד מהאתר תומר אביטל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא